Konkurencja nie śpi, a każdy sposób na poprawę swojej widoczności w sieci jest dobry. Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie rozpoznawalności naszej witryny są elastyczne reklamy displayowe. Czym się charakteryzują i jak je wdrożyć? – Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym poradniku!
Kampanie elastyczne: jak nimi zarządzać?
System wdrażania inteligentnych kampanii to relacja dwunożna – z jednej strony, jako reklamodawcy, musimy opracować szereg skutecznych komunikatów – zarówno graficznych jaki i tekstowych. Następnie przygotowane przez nas elastyczne reklamy displayowe poddawane są pod opinię wyszukiwarce Google. Oznacza to, że roboty silnika potentata z USA selekcjonują gdzie i w jakim stopniu dystrybuowane będą nasze elementy wizualne. Działania takie można przyrównać do rozmieszczania klasycznych banerów na ulicach naszych miast – opracowujemy pomysł, najczęściej jednak nie decydujemy w jakim miejscu będą one eksponowane.
Weryfikacja reklamy displayowej
Działanie za pośrednictwem takich kanałów dystrybucji związane jest przede wszystkim z umiejętnymi działaniami analitycznymi – należy dobrać do nich rokujące słowa kluczowe, odnosić się do pragnień i potrzeb odbiorcy. Im lepiej przeprowadzony proces gromadzenia wiedzy i zachowań, tym efektywniejsze będą elastyczne reklamy displayowe. Całość szybko zweryfikujesz w narzędziu Google Analytics. Wystarczy przejść do panelu reklamy i rozszerzenia, następnie – elastyczna reklama dispayowa. Pamiętaj również o wymiarach grafiki: tak, by dobrze wyświetlały się na urządzeniach mobilnych i na tradycyjnych ekranach.
Jaki rozmiar logo i ile nagłówków w kampanii displayowej?
Rozmiary logo powinny wynosić:
- 1200 x 1200 px
- 1200 x 300 px
Liczba nagłówków:
Możemy zbudować 5 nagłówków do 30 znaków lub 1, dłuższy – na 90 znaków.