Prowadzenie własnego biznesu wymaga wypracowania odpowiedniej strategii. Istnieje kilka kluczowych elementów, które warto brać pod uwagę. Podstawą komunikacji w każdej firmie są przekazy employer brandingowe, dzięki którym można budować wizerunek pracodawcy, zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz firmy. Jak to działa? Sprawdź to!
Słów kilka o employer brandingu
Konkurencja nie śpi, dlatego tak ważne jest to, aby wyróżniać się na tle innych i przyciągnąć grono nowych specjalistów i kandydatów do naszej firmy. Jak to zrobić? Z pomocą przychodzi employer branding, czyli wszelkie działania, dzięki którym można uzyskać do swojego zespołu kompetentne osoby i zatrzymać je na dłużej. Budowanie wizerunku ma na celu również przyciągnięcie klientów i budowanie pozytywnych skojarzeń związanych z marką.
Employer branding wewnętrzny i zewnętrzny
Wyróżnia się dwa rodzaje employer brandingu. Jednym z nich jest ten zewnętrzny, nastawiony na kontakt z klientem, zdobywanie nowej grupy docelowej, a także docierania do specjalistów i solidnych pracowników. Z drugiej zaś działania warto wesprzeć również procesem wewnętrznym, który będzie skupiony na atmosferze wewnątrz firmy, a w rezultacie zachęcą one pracowników do tego, aby podnosili swoje umiejętności, a także wykazywali się zaangażowaniem i chęcią utrzymywania dobrych relacji.