21 października, 2020
Na czym polega strategia omnichannel?

Strategia omnichannel – co to jest i jak działa?

W marketingowych kuluarach mówi się, że dobra strategia omnichannel to najlepszy wyznacznik jakości i rozwiązanie bezpośrednio przekładające się na sukces marki. Doskonale działa w przypadku małych firm jak i ogromnych przedsiębiorstw, które działają na rodzimym i globalnym rynku. Warto również wspomnieć, że rozwiązanie nieustannie ewoluuje. Jak wprowadzić podobne działania w życie – by nie wyprzedziła nas konkurencja?

Co to jest omnichannel?

Nazwa rozwiązania marketingowego to zlepek dwóch słów pochodzących z języka angielskiego i łaciny. Omnis (czyli wszystko) i channel (a więc kanał), jak sama etymologia wskazuje, łączy w sobie siłę wszystkich rozwiązań, działań i narzędzi. Taki, strategiczny konglomerat pozwala spoić wszelkie wskaźniki i elementy kluczowe w procesie promocji. Łączy w sobie siłę marketingu online i rozwiązań reklamowych w przestrzeni publicznej.

Strategia omnichannel – zalety

Dobra strategia omnichannel powinna łączyć w sobie właściwości tożsame klasycznemu marketingowi (i sprzedaży) online. Niezwykle istotne jest sprzężenie owoców pracy w sieci z rozwiązaniami właściwymi sprzedaży detalicznej. Oznacza to, ni mniej, ni więcej, połączenie sprzedaży na półkach sklepowych, działań realizowanych w ramach reklamy produktów na wydarzeniach branżowych – konferencjach, targach i innych wydarzeniach. Strategia omnichannel pozwala dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, zwiększa skuteczność działań marketingowych, a przede wszystkim – przekłada się na lepszy kontakt z klientelą.

Podobał Ci się ten wpis?

0 / 5. 0

Zagłosuj jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *