Współczesne czasy to okres wszechobecnej konsumpcji treści. Niezależnie czy oglądamy telewizję, słuchamy radia czy też korzystamy z mediów społecznościowych, jesteśmy zalewani ogromną ilością wszelkiego rodzaju reklam. Ilość ta sprawia, iż coraz bardziej jesteśmy odporni na standardowe i klasyczne reklamy, które obecne są od dawna. Z tego też powodu działy marketingowe muszą szukać coraz to nowszych form promowania usług i produktów, które będą w stanie w odpowiedni sposób zaangażować użytkownika. Jedną z popularniejszych opcji jest transmedia storytelling.
Czym jest transmedia storytelling?
Tak jak zostało to wspomniane wcześniej, standardowa forma reklamy nie jest już skuteczna. Transmedia storytelling to sposób promowania marki za pomocą angażującej historii, która jest formą narracji i w ten sposób ma za zadanie wzbudzić w odbiorcy pewne emocje oraz sprawić, iż będzie ona dla niego atrakcyjna. Często historie te posiadają kreatywne i odpowiednio zaplanowane fabuły, które można wykorzystać na wielu platformach mediowych. Buduje to także całościową relację z naszą grupą docelową. Dzięki temu odbiorcy mogą zagłębić się bardziej w świat marki, a sam rozgłos marki również może wzrosnąć.
Najpopularniejsze przykłady
Do najsłynniejszych przykładów użycia tego środka reklamy możemy zaliczyć między innymi reklamy Allegro. Jedna z nich opowiada o człowieku w podeszłym wieku, który zdecydował się na naukę języka angielskiego, by móc porozmawiać ze swoim wnukiem wychowującym się w innym kraju. Więcej informacji na temat transmedia storytelling znajdziesz na stronie Exorigo Upos.