Niezależnie od tego, czy prowadzisz swój biznes w sektorze e-commerce, czy może twoja firma działa jedynie offline, nie możesz ignorować internetu jako źródła promocji. Nawet jeśli prowadzisz mały salon usługowy, to prawdopodobnie twoi potencjalni klienci zaczną od szukania poleceń w internecie. Dlatego tak ważna jest przemyślana i skuteczna obecność w sieci, która może przełożyć się dla ciebie na konwersje i budowanie relacji z klientami. Jak to zrobić? Promocja firmy w internecie będzie skuteczna zwłaszcza w mediach społecznościowych.
Facebook, Instagram, a może LinkedIn?
Odpowiadając krótko: najlepiej wszystkie z nich, ale zacznijmy od podstaw. Jeśli twój biznes jest typowo wizerunkowy, np. prowadzisz gabinet kosmetyczny, w takim razie dobrym pomysłem będzie skupienie się na Instagramie czy Facebooku. Jednak LinkedIn również może być przydatny, zwłaszcza, jeśli chcesz kreować wizerunek eksperta w danej branży. Promocja firmy w internecie może się także opierać na płatnych kampaniach, dlatego warto pogłębić swoją wiedzę i dowiedzieć się, jak planować kampanie Facebook Ads, jak generować leady na Facebooku, czy też jak kierować kampanie do lokalnych społeczności.
Promocja firmy w internecie dla zaawansowanych
Na koniec kilka słów dla osób, które mają już pojęcie na temat reklamowania firmy online. Jeśli masz już pierwsze doświadczenie z kampaniami na Facebooku, Messengerze czy Instagramie, możesz skorzystać z różnych źródeł, aby pogłębić swoją wiedzę o bardziej zaawansowane tematy, jak precyzyjne dobieranie grup docelowych do takich reklam. Przykłady takich materiałów i wartościowych treści znajdziesz m.in. na stronie Artura Jabłońskiego, eksperta z branży marketingowej.