Wprowadzanie innowacji z zakresu reklamy i promocji to jeden z najskuteczniejszych środków wspierania dobrej prasy naszego przedsiębiorstwa. W szczególności jeśli pragniemy otworzyć się na świadomość internauty w sposób niekonwencjonalny.
Czym charakteryzuje się inbound?
Nowatorskie działania łączące w sobie siłę PR i tradycyjną reklamę internetową, czyli inbound marketing pozwala na szybkie i skuteczne promowanie biznesu poprzez nieustanne dzielenie się wiedzą i doświadczeniem z gronem odbiorców którzy poszukują nowych środków komunikacji.
Do kanałów komunikacji inbound marketingu zaliczamy:
- blog
- newsletter
- nowe media
- stare media
Każdy z nich, mimo, że może służyć również outbound marketingowi, można szybko przekształcić w przestrzeń pozwalającą na rozszerzenie działań brandingowych. Skuteczna reklama opierająca się o działania promocyjne to sposób na pozyskanie leadów sprzedażowych i budowanie wizerunku marki.
Marketing 2.0 czy umiejętna komunikacja brandowa?
Sukcesywna rozbudowa kanałów pozwalających na realizację promocji z zakresu inbound marketing może popłacać bardziej niż klasyczne rozwiązania realizowane za pośrednictwem sieci (i wspomnianych wyżej kanałów). Podkreślaj swoje kompetencje i wiedzę, poproś o rekomendację klientów z którymi współpracujesz. Chętnie dziel się wiedzą i doświadczeniem i, jednocześnie, udzielaj się w środowisku nie skąpiąc swym doświadczeniem. Dzięki swoim umiejętnością i strategii pomiaru efektywności pracy, inbound marketing odpłaci się zaufaniem odbiorcy, dużą świadomością marki i ustabilizowaną pozycją eksperta w swojej dziedzinie.