Sprawdzanie poziomu zadowolenia klienta powinno być jedną z podstawowych czynności, które wykonują firmy w trakcie swojej działalności – wszak to właśnie klienci zapewniają jej byt na rynku. Badania satysfakcji klienta nie są jednak przeprowadzane tak często, jak nieraz być powinny – warto zastanowić się, jak powinny one wyglądać oraz co dobrego mogą przynieść, jeśli zostaną wykonane prawidłowo.
Po co przeprowadzamy badania satysfakcji klienta?
Dzięki przeprowadzeniu badań satysfakcji klienta przede wszystkim można lepiej poznać odbiorców, do których kierowana jest oferta firmy. Dzięki temu dalsze działania można ściślej dopasować do profilu klienta ujawnionego w toku badań i analiz. Drugim wartym odnotowania aspektem jest fakt, że wdrażanie wniosków z tego rodzaju badań może prowadzić do zmniejszenia odsetka klientów, którzy są niezadowoleni ze świadczonych usług i minimalizowania wszelkiego rodzaju wpadek w prowadzeniu działalności.
Jak prawidłowo przeprowadzać takie badania?
Z reguły metody badań satysfakcji klienta dzielą się na trzy grupy – przeprowadzane elektronicznie, telefonicznie lub terenowo. Warto zaznaczyć, że bardzo istotna jest dbałość o dobór i sposób ułożenia pytań, które mają znaleźć się w takim badaniu. Sprawdzając satysfakcję klientów, warto zwracać uwagę na wskaźniki takie, jak Net Promoter Score, Customer Effort Score czy Client Satisfaction Index, które pomogą monitorować stopień zadowolenia osób korzystających z usług przedsiębiorstwa i tym samym podnosić jakość podejmowanych działań.