26 stycznia, 2021
Badanie koszyka zakupowego kwiecień 2019

Badanie koszyka zakupowego kwiecień 2019 – wnioski

Warto robić badania i analizy, które wskazują czy produkty spożywcze oraz artykułu gospodarstwa domowego drożeją czy może tanieją w określonych miesiącach. Badanie koszyka zakupowego kwiecień 2019 zostało przeprowadzone przez ASM Sales Force Agency! Do jakich wniosków można dojść analizując te wyniki?

Badanie koszyka zakupowego kwiecień 2019

Jakie korzyści daje badanie koszyka zakupowego kwiecień 2019?

ASM Sales Force Agency  postanowiło zbadać, ile Polacy muszą zapłacić za koszyk, w którym mieści się 40 podstawowych produktów w 10 popularnych sieciach handlowych i w 1 dużym e-sklepie spożywczym. Badanie koszyka zakupowego kwiecień 2019 wykazało, że badanym miesiącu było taniej średnio o 3,5%. W hurtowniach Makro (zakupy tam może robić każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą) ceny tradycyjnych produktów spadły o ponad 10%.

Badanie koszyka zakupowego kwiecień 2019 – wnioski

Można wywnioskować, ze okres przed świętami ma dość duży wpływ na wartość koszyka zakupowego. To okres kiedy obserwujemy zwiększoną ilość promocji w sklepach.  Badanie koszyka zakupowego kwiecień 2019 wykazuje, że średnia wartość koszyków w podziale na kategorie punktów sprzedaży  utrzymuje się na bardzo podobnym poziomie, który wynosi około 221 zł.

Warto wspomnieć, że nawet mała różnica w cenie produktu w 1 sieci a w 2 na danym produkcie może spowodować zmianę miejsca do robienia zakupów przedświątecznych. Dlatego sklepy nie mogą sobie pozwolić na podnoszenie cen w porównaniu do konkurencji, gdyż może to skutkować utratą klientów.

Podobał Ci się ten wpis?

0 / 5. 0

Zagłosuj jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *