14 maja, 2021

Buduj swoją markę, dzięki identyfikacji wizualnej

Na samym początku oceniany jest wygląd i to nie tylko przy poznawaniu ludzi ale także przy wybieraniu firm. Musimy o tym pamiętać ponieważ często jest tak, że wygląd naszej strony internetowej może odstraszać naszych klientów, a przecież po to jest Internet, żeby skutecznie się promować, a nie wręcz przeciwnie.

Czy moja firma naprawdę potrzebuje lago?

Na to pytanie jest jedyna prawdziwa odpowiedź. TAK. Każda firma, bez znaczenia czy jest mała czy duża powinna mieć logo. Dlaczego? Przede wszystkim logo najłatwiej jest zapamiętać, więc jeśli ta niewielka grafika zapadnie nam w pamięć, to firma też. Pomyślmy o tych największych instytucjach na świecie, każda z nich ma logo i to najczęściej ono jest zapamiętywane. Logo będzie nam przydatne również wtedy, gdy zdecydujemy się reklamować firmę

identyfikacja

Możemy zamieścić je na gadżetach, zamiast zwyczajnej nazwy czy hasła. Jest to rodzaj piktogramu, który najdłużej zostanie w naszej pamięci, a jeśli chcemy się promować to musimy ludziom zostać w głowie. Logo sprawia też, że firma będzie się wydawać bardziej profesjonalna, chyba trudno nam będzie wyobrazić sobie dobrą instytucje, która  go nie ma. Najczęściej nie mają go Ci, którzy są początkujący, a my nie chcemy być z tym kojarzeni.

Jednak dobre logo powinno zawierać konkretne elementy. Przede wszystkim musi być zrozumiałe dla odbiorców, ludzie muszą wiedzieć o co w nim chodzi. Z tym też łączy się fakt, że ta niewielka grafika powinna nawiązywać do usług jakie proponujemy, jeśli tak nie będzie odbiorcy mogą się poczuć zagubieni i nie do końca zrozumieć co tak naprawdę nasza firma oferuje. Więc w tym przypadku prostota wygrywa. Zapamiętajmy to również przy doborze kolorów. Jaskrawe czy przygnębiające odcienie nie są dobrym pomysłem, postawmy na te naturalne i łagodne dla oczu.

Strona internetowa kluczem do sukcesu

Budowanie marki swojej firmy jest niezwykle ważne. Świadczy ono o profesjonalizmie i jest czynnikiem, z którym będą nas ludzie kojarzyć. Dlatego istotne jest zaistnienie w social mediach. Świat Internetu, czy nam się to podoba czy nie, jest bardzo ważny. To tam możemy pozyskać klientów, skutecznie się promować, czy właśnie stworzyć swoją markę. Jednak trzeba pamiętać, że trzeba to robić umiejętnie, dlatego niektórzy decydują się na zatrudnienie profesjonalisty, który pozwoli firmie zaistnieć w świecie cyfrowym. Ale o czym my powinniśmy pamiętać? Oczywiście o porządnie zrobionej stronie internetowej.

Powinna ona zawierać najważniejsze informacje takie jak np. kontakt, krótki opis działalności i charakterystyczne dla branży rzeczy (cennik, portfolio itd.). Klienci muszą mieć możliwość rozeznania się w usługach jakie proponujecie, a strona internetowa to najlepszy pomysł. Jeśli jednak strona będzie zrobiona amatorsko może odstraszać innych, więc zwróćmy na to szczególną uwagę. Pamiętajmy również, aby nie tylko być w Internecie ale też w nim istnieć czyli regularnie wstawiać różnego rodzaju posty, które będą przypominać o naszej firmie, a przecież taki jest cel działania social mediach!

Podobał Ci się ten wpis?

0 / 5. 0

Zagłosuj jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *