Czy zastrzeganie znaku towarowego to wyjście z którego skorzystać powinny jedynie duże marki? W jaki sposób znak towarowy w reklamie może zostać wykorzystany przez nieuczciwą konkurencję? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w dzisiejszym poradniku.
Znaki brandowe a reklama
Dotychczas taka metoda działania zarezerwowana była jedynie dla potentatów rynkowych. Wiodący producenci, międzynarodowe marki o rozpoznawalnym statusie rynkowym decydowali się na zalegalizowanie swojego znaku rozpoznawalnego – logo bądź nazwy nad którą pracowali przez lata. Dla drobnych przedsiębiorców, wśród których znak towarowy w reklamie nie ma jeszcze ustabilizowanej pozycji rynkowej, zastrzeganie brandu jest rzadką, co jednak nie oznacza, że nie niezbędną procedurą. Dlaczego?
Ochrona znaku towarowego w reklamie
Być może nie zdajesz sobie sprawy z tego, że kradzież własności intelektualnej jest coraz powszechniejszym procederem. Znak towarowy w reklamie powinien być więc zabezpieczony prawnie. Dzięki temu nikt nie mógł prowadzić sprzedaży w Twoim imieniu lub oczerniać Cię z użyciem wprowadzonego przez Ciebie na rynek znaku. Niestety, dopóki nie zastrzeżesz go i nie uzyskasz stosownego dokumentu, nie będziesz mógł ubiegać się o pomoc prawną z tego tytułu na drodze sądowej. Zadbaj więc o swój znak reklamowy aby Twoja działalność biznesowa nie została narażona na szkodę!
Zabezpiecz swoją markę już na początku i ciesz się rozwojem swojego biznesu!