26 sierpnia, 2025
Jak umiejscowić znak towarowy w reklamie?

Znak towarowy w reklamie: sposoby działania, zastrzeżenie

Czy zastrzeganie znaku towarowego to wyjście z którego skorzystać powinny jedynie duże marki? W jaki sposób znak towarowy w reklamie może zostać wykorzystany przez nieuczciwą konkurencję? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w dzisiejszym poradniku.

Znaki brandowe a reklama

Dotychczas taka metoda działania zarezerwowana była jedynie dla potentatów rynkowych. Wiodący producenci, międzynarodowe marki o rozpoznawalnym statusie rynkowym decydowali się na zalegalizowanie swojego znaku rozpoznawalnego – logo bądź nazwy nad którą pracowali przez lata. Dla drobnych przedsiębiorców, wśród których znak towarowy w reklamie nie ma jeszcze ustabilizowanej pozycji rynkowej,  zastrzeganie brandu jest rzadką, co jednak nie oznacza, że nie niezbędną procedurą. Dlaczego?

Znak towarowy w reklamie: jak nim zarządzać?

Ochrona znaku towarowego w reklamie

Być może nie zdajesz sobie sprawy z tego, że kradzież własności intelektualnej jest coraz powszechniejszym procederem. Znak towarowy w reklamie powinien być więc zabezpieczony prawnie. Dzięki temu nikt nie mógł prowadzić sprzedaży w Twoim imieniu lub oczerniać Cię z użyciem wprowadzonego przez Ciebie na rynek znaku. Niestety, dopóki nie zastrzeżesz go i nie uzyskasz stosownego dokumentu, nie będziesz mógł ubiegać się o pomoc prawną z tego tytułu na drodze sądowej. Zadbaj więc o swój znak reklamowy aby Twoja działalność biznesowa nie została narażona na szkodę!

Zabezpiecz swoją markę już na początku i ciesz się rozwojem swojego biznesu!

Podobał Ci się ten wpis?

0 / 5. 0

Zagłosuj jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *