Wybór sposobu komunikacji na linii konsument-marka, to kluczowy element dobrego zarządzania produktem, jakim staje się nasza firma wychodząc do szerszego grona odbiorców. Jednym z najświeższych (i coraz częściej używanych) sposobów jest conversational commerce. Co to jest marketing konwersacyjny i jak dobrze go wykorzystać w działaniach promocyjnych? – Odpowiedzi na te pytania poznasz w naszym wpisie!
Istota marketingu konwersacyjnego
Ciekawy model komunikacji; coraz częściej wdrażany w mniejszych i większych firmach, zapewnia właściwą komunikację na linii marka-odbiorca. Wyjaśniając w kilku zdaniach, co to jest marketing konwersacyjny, można określić ten model jako system szybkiego reagowania na zapytania użytkowników. Realizować można to na dwóch różnych poziomach: angażując pracowników do świadczenia szybkich odpowiedzi i obsługi klienta bądź poprzez implementację tzw. chatbotów lub transmisji live. Dzięki takiej opcji, klient, w kilka minut po skierowaniu konkretnego zapytania, ma szansę uzyskać satysfakcjonującą odpowiedź. Oczywiście, świadczenie usług przez sztuczne generatory, opiera się na angażowaniu sztucznej inteligencji. Jej komunikaty są jednak proste i skrojone do potrzeb użytkownika: by przybierały postać zwykłego, ludzkiego komunikatu.
Wiem, co to jest marketing konwersacyjny – co dalej?
Jeśli decydujesz się na zaimplementowanie takiego rozwiązania na stronie, musisz pamiętać, że, oprócz użyteczności i doskonałego kontaktu z klientem, najistotniejszą kwestią powinna być naturalność przekazu. Marketing konwersacyjny to narzędzie wspierające lepszą konwersję i zaufanie do naszej marki. Niestety, jeśli konsument wyczuje fałsz w naszych działaniach, taki zabieg może wpłynąć na jasność i bezpośredniość komunikacji marki.