Ludzie listy piszą i… opracowują maile marketingowe. Mimo, że wielu wróżyło upadek tej formy komunikacji, należy przyznać, że ta forma działania cieszy się niesłabnącą popularnością, a wymierne efekty jego działania przynoszą małych i dużym firmom wymierne rezultaty.
Maile marketingowe – czy to skuteczna forma komunikacji?
Jeśli postanowiłeś zapoznać się z tym wpisem, z pewnością szukasz remedium na to, jak tworzyć skuteczne maile marketingowe, jak zarządzać właściwie tym procesem i jakie efekty może przynieść skuteczna kampania mailingowa. Mimo sceptycyzmu entuzjastów marketingu 2.0, Open Rate newsletterów wynosi między 15 a 25 procent. Click-Throuh Rate, to z kolei 2,5%, co stanowi istotny kanał konwersji – przebijający nawet Social Media, którymi zachłysnęli się marketingowcy w ostatnich latach.
Jak tworzyć skuteczne maile marketingowe – praktyka
Tam, gdzie kanały marketingu zakrawają jedynie na 2 lub 3 elementy skutecznego działania w oparciu o model AIDA, tworzenie skutecznych maili marketingowych przekłada się zwykle na ten kluczowy komponent, a więc działanie użytkownika, który przechodzi bezpośrednio do strony sprzedającego. Należy jednak pamiętać o kilku kluczowych elementach takich działań.
Skuteczne maile marketingowe powinny:
- opierać się na storytellingu,
- tworzyć bezpośrednią więź z użytkownikiem,
- zawierać CTA,
- informować i wnosić wartość,
- odnosić się do modelu AIDA.
Jak tworzyć skuteczne maile marketingowe by wprowadzić powyższe założenia w życie? – Koniecznie przeanalizuj strukturę zamówień i profil klienta. Określ dokładnie jego wiek, zainteresowanie i sprawdź, co może okazać się dla niego interesujące. Warto stworzyć również harmonogram prac i obudować treść interesującą historią.