14 maja, 2021
Segmentacja bazy kontaktów: na czym polega?

Segmentacja bazy kontaktów – na czym polega?

W biznesie każdy kontakt jest na wagę złota. Wie o tym każdy marketingowiec który stara się nieustannie poszerzać grono bliskich współpracowników i kontrahentów.  Regularne zarządzanie i odsiewanie klientów do których nasza oferta biznesowa nie trafia to obecnie powszechnie stosowana praktyka. Dlaczego?

Jak podzielić kontakty?

Pojęcie segmentacji bazy kontaków to działania znane od dawna, choć nie zawsze nazywane po imieniu. Metoda z powodzeniem gości w codziennych działaniach działów marketingu czy sprzedaży; pozwala szybko oszacować potencjał klienta i zadecydować czy dalsza współpraca będzie owocowała. W takich działaniach dobieramy kilka podstawowych kryteriów i, w oparciu o nie, personalizujemy swoją sieć.

Segmentacja bazy kontaktów: metody, sposoby działania.

Segmentacja bazy czyli badanie leadów i selekcja kontaktów

W rozumieniu biznesowym takie działania aktywnie wspierają znacznie lepsze zrozumienie potrzeb klienta i sprawdzenie na jakim poziomie zainteresowania obecnie się znajduje. Segmentacja bazy kontaktów pozwoli sprawdzić z jakich kanałów, w jakim okresie i przez jaki czas zainteresowani przeglądają naszą ofertę. Można zbadać, z jakimi problemami napotkali się podczas odwiedzin i w jaki sposób skonkretyzować ofertę dla konkretnej grupy zainteresowanych. Kontakty warto selekcjonować również ze względu na wartość współpracy. Dłużej współpracujący i przynoszący stałe zyski powinni posiadać wysoki priorytet. Segmentacja bazy to również nieustanne monitorowanie leadów, zwykle na ciepłe, zimne i gorące. Takie schematy świetnie sprawdzają się w szczególności w dużych firmach z wieloletnim stażem.

Podobał Ci się ten wpis?

0 / 5. 0

Zagłosuj jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *